Zákaz reklam na dresech sportovních klubů?
Sport a hazard
Už od nepaměti se hazard a sport spájeli. Sledování oblíbeného týmu je jedna věc, ale jestli si na něj vsadíte, tak má utkáni mnohem větší grády. Proto se i hráči, kteří běžně v online kasinech nehrají, ubírají tímto směrem. Je to taková vstupní brána do světa hazardu, i když si to mnoho z nás neuvědomuje. Dost hráčů, kteří dnes hrají v online a live kasinech začínalo právě zde. Proto to bylo ve většině zemí akceptováno a bráno jako normální. Když se i podíváte na jakékoli utkání tak na stadionu a na dresech hráčů je mnoho reklam. Jelikož se se sportem nejčastěji spojuje hazard, tak jsou to reklamy právě na sázkové kanceláře a kasina. Některé krajiny ale chtějí zavést změny, které by to omezovali. Je to z jejich pohledu obrovské lákadlo pro mladé, kteří by hazardu ještě holdovat neměli. Dnes se podíváme na zajímavý případ z Velké Británie, kde to řeší.
Jeden z nejsportovnějších národů
Velká Británie je na britských ostrovech a již od nepaměti tam milují fotbal. Dle mnohých vznikla tato hra právě zde, a proto ji tak milují. Premier League je jedna z nejuznávanějších lig na světě, a zajisté ji znáte i vy. Reklamy na dresech byli vždy součástí pestrobarevných oblečení sportovců, a proto by to byl nezvyk kdyby tam nebyli. Do teď se tato problematika téměř vůbec neřešila, ale nejnověji zazněl návrh na odstranění všech reklamních potisků z trikotů. Kdyby tento návrh padnul v naší zemi, tak by z toho určitě nebyla taková kauza jaká je v Británii. Zde jsou sportovní kluby vysoce závislé od sponzorů, tak by tento zákaz způsobil zánik mnohých z nich. V UK je ale většina klubů na tom poměrně dobře, a k přežití nepotřebuje sponzory. Pořád se ale jedná o obrovskou změnu, která se nemusí líbit každému.
Součást dalších opatření
Tento návrh není vůbec jediný, který se týká nových opatření. Je ale nejvýznamnější ze všech požadovaných změn, a proto jsme se zaměřili hlavně na toto téma. Dle premiéra a jeho přívrženců jsou tyto reklamy opravdu všudypřítomné, a tak je nutné je eliminovat. Tento bod byl jeden z hlavních, které Boris Johnson měl ve svém programu. Nejedná se ale o návrh, který by byl v rozporu s názorem britské společnosti. Většina parlamentu s ním souhlasí, a taky i dvě třetiny britské populace. Vypadá to tedy, že o reklamy na dresech nikdo nestojí a jsou zbytečné. Pro běžnou veřejnost je to tedy vítaná změna ale kluby a kasina budou smutní. Pro kluby to byl skvělý zdroj financí, a pro kasina skvělá forma jak se zviditelnit. I když byli tyto spolupráce nákladné, vyplatili se jim. Hráči díky tomu víc navštěvovali jejich stránky a zkoušeli nové online a live hry.
Malé kluby
Nejvíc tyto změny zasáhnou menší kluby. Právě ty jsou na sponzorech závislé, a budou si tak muset hledat nový zdroj příjmů. Premiéra, parlament ani veřejnost to ale očividně netrápí, a tak si budou muset poradit samy. Stát bude toto zrušení stát 110 milionů liber, které každoročně díky těmto spolupracím dorazili do státní kasy.
Most Recent News
Get the latest information