Vliv hazardu na mladistvé a jejich ochrana

Hazardní hry a jejich dostupnost na internetu výrazně změnily mnohé regulační podmínky tohoto prostředí. Důvodem je dostupnost těchto her a jednoduchý přístup k nim pro mladší osmnácti let, kteří mají hazard zakázán. Se zvyšující se ochranou osobních údajů je tedy také regulace prostředí online kasin a ověřování totožnosti registrovaných členů důležitým tématem pro zvýšenou ochranu mladistvých, ale také čerstvě plnoletých.
Dva typy hazardní hry
Většina online a live kasin na internetu nabízí dva druhy her. Jedná se o hru zdarma a hru o reálné peníze. Hra zdarma je jakousi přípravou na hru naostro, jelikož zde není šance nic prohrát, ale ani vyhrát. Slouží hlavně pro hráče, kteří by si rádi vyzkoušeli danou hru nebo strategie, bez toho, aby v ní museli něco utratit. Zároveň je to i šance na to, aby se hráči s hrou obeznámili, zjistili, jak funguje, a případně si vytvořili herní strategii.
To se týká či už rulety, hracích automatů nebo dokonce i blackjacku. Jelikož je v nabídce tolik variací, mají tyto zkušební módy význam. Druhým typem hry je hra o reálné peníze. Ta je přesně tím, co si pod tímto termínem představí většina lidí. Dají se tak vyhrát hezké peníze, ale zároveň je zde i riziko jejich ztráty.
Nedostatek zkušeností
Mladí hráči vidí za hazardem jenom úspěch a způsob, jak rychle přijít k velkému obnosu peněz. Jsou ještě poměrně nezkušení, a nemají ponětí o hodnotě peněz. Proto jsou lehkým terčem pro různé podvody na poli hazardního průmyslu, ale zároveň i v kasinových hrách samotných. Za vidinou velkého zisku utratí všechny svoje úspory, a až pak si uvědomí, co to vlastně udělali.
Bohužel se často jedná o poměrně velké sumy peněz, a proto se vedení v některých krajinách rozhodlo zakročit. Jelikož se tento problém týká v drtivé většině britské mládeže, ujala se toho právě BGC.
Co je BGC?
BGC je zkratka pro Betting and Gaming Council, což je orgán pro kontrolu hazardního trhu. Jelikož většina mladistvých hráčů zabloudí do live kasina právě po zhlédnutí reklamy, BGC chce jejich používání omezit. V Británii je těchto reklamních materiálů jednoduše až mnoho, a proto se zde musí řešit daný problém. Do teď bylo možné zobrazování hazardních reklam všem uživatelům nad 18 let.
Dle nové změny se tato hranice posune až na 25 let. Jedná se ale pouze o reklamu, nýbrž o omezení hraní pro čerstvě dospělé. I když se to někomu může zdát jako neefektivní krok, je to přesně naopak. Reklama má na lidi obrovský vliv, a i když si to neuvědomujeme, funguje na nás. Podvědomě se nám dostává do hlav, a bez toho abychom si to uvědomili, máme na základě toho tendence dělat některá rozhodnutí.
Cíl nových pravidel
Cílem tohohle všeho je samozřejmě snížit zbytečné ztráty v kasinech u mladých hráčů. Když na ně nevyběhne reklama, která jim hazard navrhuje, tak je to nebude tolik napadat. Zabývali se tím již víceré studie, a je to prostě tak. Zároveň to má i předcházet vzniku závislosti na hazardu, který se pak obtížně léčí. Takže cíle těchto změn jsou honosné, ale pouze čas ukáže, jestli budou mít žádoucí efekt.
Jelikož žijeme v moderní době, tak se omezení těchto reklam bude týkat hlavně sociálních sítí, streamovacích služeb a i televize. Samozřejmě, že tomu nejde zabránit ve všech případech, ale i samotná redukce má význam. Každý má na to jiný názor, avšak u nás to zatím není potřeba řešit.
Související příspěvky na blogu
Most Recent News
Get the latest information