Categories
Blog

Vliv hazardu na mladistvé a jejich ochrana

Dva typy hazardní hry

Většina online a live kasin na internetu nabízí dva druhy hry. Jedná se o hru zdarma a hru o reálné peníze. Hra zdarma je jakousi přípravou na hru naostro, jelikož zde není šance nic prohrát, ale ani vyhrát. Slouží hlavně pro hráče, kteří by si rádi vyzkoušeli danou hru, bez toho, aby v ní museli něco utratit. Zároveň je to i šance na to, aby se hráči s hrou obeznámili, zjistili, jak funguje, a případně si vytvořili herní strategii. To se týká či už rulety, hracích automatů nebo dokonce i blackjacku. Jelikož je v nabídce tolik variací, mají tyto zkušební módy význam. Druhým typem hry je hra o reálné peníze. Ta je přesně tím, co si pod tímto termínem představí většina lidí. Dají se tak vyhrát hezké peníze, ale zároveň je zde i riziko jejich ztráty.

Nedostatek zkušeností

Mladí hráči vidí za hazardem jenom úspěch a způsob, jak rychle přijít k velkému obnosu peněz. Jsou ještě poměrně nezkušení, a nemají ponětí o hodnotě peněz. Proto jsou lehkým terčem pro různé podvody na poli hazardního průmyslu, ale zároveň i v hrách samotných. Za vidinou velkého zisku utratí všechny svoje úspory, a až pak si uvědomí, co to vlastně udělali. Bohužel se často jedná o poměrně velké sumy peněz, a proto se vedení v některých krajinách rozhodlo zakročit. Jelikož se tento problém týká v drtivé většině britské mládeže, ujala se toho právě BGC.

Co je BGC?

BGC je zkratka pro Betting and Gaming Council, co je orgán pro kontrolu hazardního trhu. Jelikož většina mladistvých hráčů zabloudí do live kasina právě po zhlédnutí reklamy, BGC to chce omezit. V Británii je těchto reklamních materiálů jednoduše příliš moc, a proto se zde musí řešit daný problém. Do teď bylo možné zobrazování hazardních reklam všem uživatelům nad 18 let. Dle nové změny, která vejde do platnosti již o dva týdny, se tato hranice posune až na 25 let. Jedná se ale pouze o reklamu, nýbrž o omezení hraní pro čerstvě dospělé. I když se to někomu může zdát jako neefektivní krok, je to přesně naopak. Reklama má na lidi obrovský vliv, a i když si to neuvědomujeme, funguje na nás. Podvědomě se nám dostává do hlav, a bez toho abychom si to uvědomili, máme na základě toho tendence dělat některá rozhodnutí.

Cíl nových pravidel

Cílem tohohle všeho je samozřejmě snížit zbytečné ztráty v kasinech u mladých hráčů. Když na ně nevyběhne reklama, která jim hazard navrhuje, tak je to nebude tolik napadat. Zabývali se tím již víceré studie, a je to prostě tak. Zároveň to má i předcházet vzniku závislosti na hazardu, který se pak obtížně léčí. Takže cíle těchto změn jsou honosné, ale jenom čas ukáže, jestli budou mít žádoucí efekt. Jelikož žijeme v moderní době, tak se omezení těchto reklam bude týkat hlavně sociálních sítí, streamovacích služeb a i televize. Samozřejmě, že tomu nejde zabránit ve všech případech, ale i samotná redukce má význam. Každý má na to jiný názor, avšak u nás to zatím není potřeba řešit.

Související příspěvky na blogu